امروز لاغری زیاد در مقابل چاقی یکی دیگر از مشکلاتی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.  لاغری زیاد می تواند مشکلاتی را برای فرد به وجود بیاورد همانطوری که چاقی زیاد این مشکلات را می تواند ایجاد کند بنابراین افراد بدنبال روش های درمان لاغری و چاقی می گردند تا به تناسب اندام برسند. مسلما داشتن اندامی متناسب و زیبا آرزوی هر فردی است و لاغری و چاقی زیاد می تواند باعث آزردگی خاطر و حتی خجالت کشیدن فرد در میان جمع شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم به مواردی که به درمان لاغری و رسیدن به تناسب اندام و افزایش وزن کمک می کنند اشاره کنیم امید است که مورد توجه  شما قرار گرفته و برای شما مناسب باشد .

 

نحوه محاسبه وزن ایده آل برای هر فرد و درمان لاغری آن ها

در ابتدا، توضیحی درباره نحوه محاسبه وزن ایده آل برای آقایان و خانم ها می دهیم تا با محاسبه وزن ایده آل برای هرفرد، راحت تر بتوان به درمان لاغری و یا چاقی پرداخت.

محاسبه وزن ایده آل برای خانم ها

  • در مورد خانم ها بایستی ابتدا قد آنها را به سانتی متر اندازه گرفته و سپس عدد ۱۱۰ را از آن کم کنید عدد به دست آمده میزان وزن ایده آل آنها می باشد. هر چند که به تناسب سن و شرایط فرد این عدد می تواند تا ۳ کیلوگرم کمتر یا بیشتر باشد. به عنوان مثال اگر قد خانمی ۱۸۰ باشد وزن ایده آل برای ایشان  باید بین ۶۷ تا ۷۳ کیلوگرم باشد .

محاسبه وزن ایده آل برای آقایان

  • در مورد آقایان نیز چنین است که قد آنها را به سانتی متر اندازه گرفته و عدد ۱۱۰ را از آن کم می کنیم. عدد به دست آمده حداقل وزنی است که یک آقا می تواند داشته باشد و اگر وزن او کمتر از این میزان باشد یعنی فرد لاغر است. همچنین همانطور که در مورد خانم‌ها گفتیم ، این میزان وزن بستگی به شرایط فرد دارد. به میزان ۸ کیلو گرم اضافه بر این وزن نیز می تواند برای یک آقا متعادل و مناسب باشد .

به عنوان مثال آقایی که قد  او ۱۹۰ سانتی متر است ، اگر عدد ۱۱۰ را از آن کم کرده عدد ۸۰ به دست می‌آید یعنی کمترین میزان وزن او بایستی ۸۰ باشد و همچنین می‌تواند تا ۸۸ کیلوگرم نیز برای او وزنی ایده آل و مناسب باشد .

درمان لاغری چیست

بیشتر بخوانید: راه های لاغر شدن سریع در خانه 

لاغری چه علت هایی می تواند داشته باشد و روش های درمان لاغری کدامند ؟

برای لاغری دو علت اصلی می‌توان آورد که می تواند سبب لاغری بیش از حد افراد شود :

  • سرعت بسیار زیاد متابولیسم بدن
  • عدم توانایی دستگاه گوارش در جذب و هضم مواد غذایی مصرف شده

در مورد سرعت متابولیسم بدن می‌توان به دو غده آدرنال و غده تیروئید اشاره کرد این دو غده هورمونهایی را به درون خون ترشح می کنند که افزایش ترشح این هورمون ها می تواند در افزایش سرعت متابولیسم بدن تاثیر گذار باشد

غده تیروئید که هورمون تیروکسین را به خون ترشح می کند اگر این میزان هورمون در بدن زیاد باشد . باعث بوجود آمدن بیماری به اسم بیماری پرکاری تیروئید یا هایپرتیروئیدیسم می شود .این بیماری سبب افزایش متابولیسم بدن شده و چربی ها را سریعاً آب می کند و باعث کاهش وزن و لاغری زیاد میشود .

از طرفی مشکلات گوارشی نیز می تواند باعث ایجاد لاغری شوند. مشکلات گوارشی می تواند به علت عدم تولید آنزیم های کافی توسط کبد و لوزالمعده باشد که این کاهش در تولید آنزیم ها می تواند سبب عدم توانایی دستگاه گوارش در هضم و جذب مواد غذایی و در نهایت لاغری فرد شود.

علت عدم تولید آنزیم کافی توسط این اندام ها، کمبود ویتامین هایی از قبیل A، B ، C  و همچنین عناصری مثل منیزیم، روی و منگنز بوده که باعث عدم توانایی این اندام ها در تولید کافی و به اندازه آنزیم های گوارشی می شود.

در بیماری گوارشی دیگری به اسم سیلیاک بدن به گلوتن مواد غذایی از قبیل نان ها و بسکویت هایی که دارای این ماده هستند حساس بوده و بنابر این افراد نباید از این مواد غذایی که حاوی گلوتن هستند استفاده کنند . این بیماران معمولاً در هر نوع جذب این مواد غذایی مشکل داشته و لذا معمولاً این بیماران لاغر هستند .

بیشتر بخوانید: راهکارهای لاغری 

روش های آسان برای درمان لاغری

  • توجه به دریافت کافی غذا در درمان لاغری

لاغری می تواند به دلایل مختلفی به وجود آید. به عنوان مثال اگر تحرک شما در طول روز بیشتر از میزان غذایی باشد که دریافت می کنید، پس از مدتی شما دچار لاغری می شوید.  در اینجا تنها تحرک جسمی مدنظر نیست. بعضی ها تحرک  فکری و ذهنی آنها بسیار بیشتر از تحرکات فیزیکی آنها می باشد. توجه داشته باشید که هرگونه تحرک از قبیل تحرک جسمی و ذهنی می تواند کالری زیادی را بسوزاند و شما برای جبران این کالری که سوزانده اید بایستی مواد غذایی را به اندازه کافی مصرف کنید تا به تناسب اندام برسید . بنابراین هر غذایی که شما در طول روز مصرف می کنید باید متناسب با میزان فعالیت شما و میزان کالری باشد می سوزانید .

  • توجه به عدم مشکل سوخت و ساز بدن برای درمان لاغری

گاهی ممکن است مشکل در سوخت و ساز بدنتان باشد و هر چه شما بیشتر غذا بخورید تاثیری در افزایش وزن شما نداشته باشد قبل از شروع به درمان لاغری بایستی به این نکته دقت نمود که سوخت و ساز بدنتان مشکلی نداشته باشد. که در صورتی که مشکل ساز باشد باید برای رفع آن اقدام کنید.

  • توجه به داشتن اعصاب آرام، هنگام غذا خوردن برای درمان لاغری

برای این که اندام مناسبی داشته باشید و برای درمان لاغری و چاق شدن بایستی اعصابتان آرام باشد .اضطراب، استرس، مشغله های زیاد زندگی و کار تنش زیاد می تواند باعث به هم خوردن اعصاب یا بی اشتهایی در طول روز شود. برای درمان لاغری و رسیدن به وزن دلخواه خود بایستی در مکانی آرام و بدون تنش و اعصاب آرام غذا را میل فرمایید داشتن اعصاب آرام و به دور از تنش و اضطراب در هنگام غذا خوردن می‌تواند به شما در درمان لاغری و رسیدن به تناسب اندام کمک کند .

همچنین علاوه بر این روش های درمان لاغری روش های بسیار دیگری نیز موجود میباشد که از حوصله این مطلب خارج است .

بیشتر بخوانید:  رژیم آب 

لینک کوتاه مطلب
1 جولای 2020 731 بدون نظر

نظرات


برچسب‌ها
Download Music Ali Yasini Ki Mesle Mane Download New Music Ahmad Solo Rade Tamas Download New Music Ali Hyper Download New Music Ali Hyper Cafe Download New Music Ali Hyper called Cafe Download New Music Ali Yasini Download New Song Ahmad Solo Download New Song Ahmad Solo called Rade Tamas Download New Song Ahmad Solo Rade Tamas Music Ahmad Solo Rade Tamas New Music Ahmad Solo Rade Tamas New Music Ali Hyper called Cafe آهنگ احمد سلو به نام رد تماس آهنگ علی هایپر به نام کافه آهنگ علی هایپر کافه دانلود آهنگ احمد سلو به نام رد تماس دانلود آهنگ احمد سلو رد تماس دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ علی هایپر به نام کافه دانلود آهنگ علی هایپر کافه دانلود رایگان فیلم ایرانی مغز های کوچک زنگ زده دانلود رایگان فیلم سینمایی ایرانی مغز های کوچک زنگ زده دانلود رایگان فیلم سینمایی مغز های کوچک زنگ زده دانلود رایگان فیلم مغز های کوچک زنگ زده دانلود رایگان فیلم مغزهای کوچک زنگ زده دانلود رایگان مغز های کوچک زنگ زده دانلود فیلم دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم ایرانی جدید دانلود فیلم سینمایی ایرانی مغز های کوچک زنگ زده دانلود فیلم سینمایی جدید دانلود فیلم مغزهای کوچک زنگ زده دانلود فیلم مغز های کوچک زنگ زده دانلود فیلم مغز های کوچک زنگ زده بدون سانسور دانلود فیلم مغز های کوچک زنگ زده رایگان علی هایپر فیلم فیلم سینمایی فیلم سینمایی ایرانی فیلم سینمایی ایرانی جدید فیلم مغزهای کوچک زنگ زده متن آهنگ رد تماس احمد سلو متن آهنگ کی مثل منه علی یاسینی مغزهای کوچک زنگ زده پردیس موزیک
سایت شرط بندی بت اسپات