مزایای پیشرفته سمعک‌های دیجیتال کدامند؟

اصطلاح دیجیتال برای بیشتر تکنولوژی‌های امروزی، از تلویزیون گرفته تا تلفن‌های همراه استفاده می‌شود. سمعک‌های امروزی نیز دیجیتال هستند و به این معناست که صدای ورودی به یک سری از اعداد تبدیل می‌شوند که با استفاده از معادلات ریاضی پردازش می‌شوند. معمولا افراد کم شنوا دوست دارند که از سمعک‌های پیشرفته دیجیتالی و کوچک استفاده کنند تا علاوه بر دیده نشدن آن بتوانند صدا را با بهترین کیفیت بشنوند. از طرفی متخصصان، تجویز سمعک دیجیتال را با توجه به آزمایشات و تست‌های شنوایی سنجی انجام می‌دهند.

 

https://backority.ir/images/490361.jpg

پردازش صدا در سمعک دیجیتال چکونه است؟

 پردازش دیجیتال دستکاری پیچیده صدا را امکانپذیر می‌سازد، به عنوان مثال صدا را از نویز جدا می‌کند. یک ابزار دیجیتالی قادر به انجام ۱٫۸ میلیون محاسبه در ثانیه است. تکنولوژی سمعک دیجیتال، اجازه می‌دهد صداها در مناطق مختلف فرکانس جدا شوند و بسته به نوع کم شنوایی کاربر، هر منطقه را به صورت انتخابی، تقویت کند. علاوه بر این، پردازش دیجیتالی پیشرفته در سمعک، مقادیر متفاوتی از شدت برای صداهای کم، متوسط و بلند را امکانپذیر می‌سازد، به گونه‌ای که صداهای آرام را قابل شنیدن می‌کند و صداهای بلند و ناراحت کننده را تشدید نمی‌کند. پردازش دیجیتال این اجازه را می‌دهد که تقویت صدا با حداقل میزان تحریف اتفاق بیفتد و در نتیجه صدای طبیعی‌تری حاصل شود.

تنظیم سمعک دیجیتال

معمولا سمعک‌های دیجیتال قابل برنامه‌ریزی هستند به این معنا که تنظیمات سمعک را به شکلی کاملا دقیق می‌توان تغییر داد و با استفاده از نرم افزار رایانه‌ای، ویژگی‌های خاصی برای هر سمعک تنظیم نمود. سمعک‌ها با توجه به میزان کم‌شنوایی، ترجیحات و سبک زندگی کاربر؛ برنامه‌ریزی و تنظیم می‌شوند.

  https://backority.ir/images/48922.jpg

خصوصیات و مزایای سمعک‌های دیجیتال پیشرفته

علاوه بر پردازش سیگنال دیجیتال پایه که قبلا به آن اشاره شد، بسیاری از تولیدکنندگان سمعک، مدل‌های مختلفی از این تکنولوژی بر اساس پیشرفته‌ترین فناوری‌های پردازش صوتی، ارائه می‌دهند. سمعک‌های دیجیتالی پیشرفته و پیچیده‌تر، به سمت خودکار بودن متمایل هستند و از این رو بهتر می‌توانند مشخصات پردازش صوتی را با محیط‌های خاص تطبیق دهند. سمعک‌های پیشرفته‌تر، برای افرادی که غالبا در تلاش برای شنیدن صداهای محیط دچار چالش می‌شوند، مناسب‌تر است. برخی از ویژگی‌ها و مزایای این سمعک‌های پیشرفته به شرح زیر است:

  • میکروفون‌های جهت‌دار: دو میکروفون بر روی سمعک برای گرفتن صداها از جلو و کاهش صدا به خصوص نویز، از پشت سر کاربر با هم کار می‌کنند. بهبود شنوایی در پس زمینه نویز، توسط این فناوری در تحقیقات به اثبات رسیده‌است. در برخی از سمعک‌های دیجیتال پیشرفته‌تر، نقطه تمرکز گفتار را می‌توان در سمت راست، چپ یا پشت فرد تنظیم کرد. این باعث افزایش شنوایی در شرایط دشواری مانند اتومیبل می‌شود.

  • کاهش نویز: این سمعک تشخیص می‌دهد که آیا سیگنال حاوی نویز است یا خیر و سطح نویز پس‌زمینه را کاهش می‌دهد. این مدار کاهش نویز، برای شکستن نویزهای پایدار مانند سروصدای جاده یا فن موثر است. حاصل این مدار کاهش نویز این است که نویز پس زمینه کمترآزاردهنده خواهد بود و کاربر می‌تواند در شرایط پر سروصدا نیز به راحتی اصوات را بشنود.

  • مدیریت بازخورد: سوت‌های که ممکن است با استفاده از سمعک اتفاق بیفتد کاهش داده یا از بین می‌برد. تکنولوژی دیجیتالی پیشرفته هر گونه سوتی را بدون به خطر انداختن کیفیت صدا از بین می‌برد.

  • کاهش نویز باد: نویز ایجاد شده از وزش باد در میکروفون‌های سمعک را کاهش می‌دهد. این برای راحتی افرادی که زمان زیادی را خارج از منزل می‌گذرانند، طراحی شده‌است.

  • یادگیری داده‌ها: این سمعک قایلبت ردیابی و یاگیری اولویت‌های کاربر در محیط‌های شنیداری مختلف را دارد. این اطلاعات می‌توانند به ادیولوژیست برای تنظمیات آینده کمک کند و به سمعک اجازه دهد با تنظیمات کاربر سازگار شود.

  • رابط بلوتوث: این سمعک دیجیتال، ارتباط وایرلس بین سمعک و دستگاه‌های سازگار با بلوتوث مانند تلفن‌های همراه، رایانه، تلویزون، میکروفون و غیره برقرار می‌کند.

 

تفاوت سمعک‌ دیجیتال و سمعک آنالوگ

سمعک های دیجیتال و آنالوگ هر دو به بهبود شنوایی شما کمک می‌کنند اما هر یک از آنها به شیوه‌ای متفاوت کار می‌کنند. اما کدام یک برای شما مناسب‌تر است؟

تکنولوژی مدرن سمعک متفاوت از چیزی است که در گذشته، حتی یک دهه پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت. یکی از بزرگترین تغییرات، افزایش سمعک‌های دیجیتال به عنوان جایگزینی برای دستگاه‌های قدیمی‌تر آنالوگ است. اگر به عنوان یک کابر جدید یا حتی یک کاربر قدیمی به استفاده از مدل‌های جدید سمعک‌های دیجیتال فکر می‌کنید، بهتر است در مورد روش کار و مزایای هر دو نوع آنها بدانید.

سمعک‌ آنالوگ

برای سالهای طولانی، سمعک‌های آنالوگ تنها نوع سمعک‌هایی بودند که می‌توانستید استفاده کنید. امروزه هنوز هم این نوع سمعک‌ها در دسترس هستند و نیاز بسیاری از کاربران را برطرف می‌کنند. سمعک‌های آنالوگ به شیوه‌ای مشابه میکروفون متصل به بلندگو کار می‌کنند. سمعک صدای بیرون را جمع کرده، آن ار تقویت می‌کند و همان صدا را با صدای بلندتری تولید می‌کند. برخلاف سمعک‌های دیجیتال، این سمعک‌ها همه انواع صدا را به یک میزان تقویت می‌کنند و نمی‌تواند صدای زمینه و پس‌زمینه یا انواع خاصی از صدا را از هم جدا کند. بسیاری از سمعک‌های آنالوگ هنوز قابل برنامه‌ریزی هستند و حتی چندین حالت شنیدن را برای محیط‌های مختلف ارائه می‌دهند. برخی افراد همچنین فکر می‌کنند که صدای سمعک‌های آنالوگ "گرمتر" هستند زیرا صدا به صورت دیجیتالی پردازش نمی‌شود.

از دیگر مزایای سمعک‌های آنالوگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت پایین‌تر به طور متوسط

  • عمر طولانی‌تر باتری در میزان خروجی یکسان

  • راه‌اندازی آسانتر

 

 

سمعک‌های دیجیتال

بیشتر سمعک‌های مدرن، سمعک‌های دیجیتالی هستند. سمعک‌های دیجیتال با عبور صدا از طریق DSP یا پردازنده سیگنال دیجیتال کار می‌کنند. این یک تراشه کوچک رایانه‌ای است که می‌تواند امواج صوتی را دریافت و آنها را از بسیاری جهات پردازش یا دستکاری کند. سمعک‌های دیجیتال قابلیت‌ها و مزایای پیشرفته بسیاری را ارائه می‌دهند که با فناوری آنالوگ امکان‌پذیر نیست. اگر سمعک آنالوگ مانند میکروفون و بلندگو باشد، سمعک دیجیتالی بیشتر شبیه یک کامپیوتر است. هر چند هنوز هم صدا را می‌گیرد و صدایی با کیفیت دیگر تولید می‌کند، اما در این بین می‌تواند کارهای شگفت‌انگیز نیز انجام دهد. سمعک‌های دیجیتال می‌توانند فرکانس‌ها و الگوهای نویز را تقویت یا از بین ببرند و حتی صداها را به محدوده صدایی راحت‌تری تغییر دهند. آنها همچنین می‌توانند به رایانه‌ها، تلفن‌ها و بسیاری از دستگاه‌های دیگر متصل شوند.

برخی دیگر از مزایای این سمعک‌ها عبارتند از:

  • حالت‌های مختلف شنیدن برای محیط‌ها یا شرایط مختلف

  • سازگارتر با نیازهای خاص شنیداری شما

  • کوچکتر و سبکتر از سمعک‌های آنالوگ

  • کنترل دائمی محیط برای تنظیم خودکار بر اساس بهترین کیفیت صدا

 

کدام نوع سمعک برای شما مناسب‌تر است؟

در صورتی که اطمینان ندارید که کدام یک از سمعک‌های آنالوگ یا دیجیتال برای نیازهای شنیداری شما مناسب‌تر هستند، بهتر است با ادیولوژی در این‌باره مشورت کنید. او می‌تواند در تصمیم‌گیری برای انتخاب سمعکی که متناسب با نیاز و بودجه شماست، به شما کمک کند.

انتخاب یا تجویز سمعک؟

بخش گوش و حلق و بینی و شنوایی سنجی بیمارستان کودکان تهران با استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات تست و تشخیص مشکلات شنوایی و همچنین بهره‌مندی از متخصصان ادیولوژی آماده مشاوره و پذیرش ارزیابی شنوایی در تمام سنین اعم از کودکان و بزرگسالان می‌باشد.

لینک کوتاه مطلب
21 سپتامبر 2019 845 بدون نظر

نظرات


برچسب‌ها
Download Music Ali Yasini Ki Mesle Mane Download New Music Ahmad Solo Rade Tamas Download New Music Ali Hyper Download New Music Ali Hyper Cafe Download New Music Ali Hyper called Cafe Download New Music Ali Yasini Download New Song Ahmad Solo Download New Song Ahmad Solo called Rade Tamas Download New Song Ahmad Solo Rade Tamas Music Ahmad Solo Rade Tamas New Music Ahmad Solo Rade Tamas New Music Ali Hyper called Cafe آهنگ احمد سلو به نام رد تماس آهنگ علی هایپر به نام کافه آهنگ علی هایپر کافه دانلود آهنگ احمد سلو به نام رد تماس دانلود آهنگ احمد سلو رد تماس دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ علی هایپر به نام کافه دانلود آهنگ علی هایپر کافه دانلود رایگان فیلم ایرانی مغز های کوچک زنگ زده دانلود رایگان فیلم سینمایی ایرانی مغز های کوچک زنگ زده دانلود رایگان فیلم سینمایی مغز های کوچک زنگ زده دانلود رایگان فیلم مغز های کوچک زنگ زده دانلود رایگان فیلم مغزهای کوچک زنگ زده دانلود رایگان مغز های کوچک زنگ زده دانلود فیلم دانلود فیلم ایرانی دانلود فیلم ایرانی جدید دانلود فیلم سینمایی ایرانی مغز های کوچک زنگ زده دانلود فیلم سینمایی جدید دانلود فیلم مغزهای کوچک زنگ زده دانلود فیلم مغز های کوچک زنگ زده دانلود فیلم مغز های کوچک زنگ زده بدون سانسور دانلود فیلم مغز های کوچک زنگ زده رایگان علی هایپر فیلم فیلم سینمایی فیلم سینمایی ایرانی فیلم سینمایی ایرانی جدید فیلم مغزهای کوچک زنگ زده متن آهنگ رد تماس احمد سلو متن آهنگ کی مثل منه علی یاسینی مغزهای کوچک زنگ زده پردیس موزیک
سایت شرط بندی بت اسپات